شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

دسته های مختلف وب سایت از لحاظ کارایی

۴ بازديد
وب سایت ها تقریباً در هر زمینه ای طراحی سایت مشهد می توانند کار کنند. به عنوان مثال، می توانیم مشخص کنیم که؛ سایت خرید، سایت خبری، اطلاعات، تجارت الکترونیک، خدمات، مسافرت، سرگرمی، علم، فناوری، شبکه اجتماعی، حمل و نقل، هتل، دکوراسیون و غیره.
مراحل ایجاد یک وب سایت
برای ساخت یک وب سایت سه مرحله وجود دارد. در مرحله اول باید یک نام یا دامنه برای سایت ثبت شود. دامنه سایت باید با توجه به نوع خدمات سایت انتخاب شود.
مرحله دوم طراحی وب سایت است که توسط طراح یا برنامه نویس انجام می شود.
مرحله سوم، پس از اتمام طراحی سایت. برای اینکه بتوان در یک وب سایت قرار گرفت و در دسترس کاربران قرار گرفت، به یک وب سرور نیاز است که به آن هاست نیز گفته می شود. در نهایت ارتباط بین دامنه و هاست از طریق این سرور انجام می شود و در اینترنت برای کاربران قابل مشاهده است.
پهنای باند چقدر است؟
پهنای باند ترافیک ماهانه ای است که برای سایت شما رزرو می شود. همانطور که قبلا توضیح داده شد، تمام اطلاعات سایت در یک سرور یا وب سرور ذخیره می شود. هر بار که کاربری به سایت شما می آید صفحات مختلفی برای او بارگذاری می شود. بخشی از اینترنت صرف ارسال اطلاعات از هاست به کاربر می شود. به مقدار اینترنت استفاده شده توسط وب سرور برای این بار، پهنای باند گفته می شود.
در واقع هر چه یک وب سایت بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، به پهنای باند بیشتری نیاز دارد. هرچه محتوای صفحات بزرگتر باشد، پهنای باند بیشتری مصرف خواهد شد.
پهنای باند با هاست متفاوت است و این دو دسته متفاوت هستند. فضای میزبانی حجمی است که به یک وب سایت برای ذخیره اطلاعات اختصاص داده می شود.
آشنایی با سیستم مدیریت محتوا و انواع آن
سیستم مدیریت محتوا یا CMS مخفف «سیستم مدیریت محتوا» است. CMS یک برنامه کامپیوتری است که به شما امکان انتشار، ویرایش، مدیریت، حذف و غیره را می دهد. محتوای یک وب سایت
مدیریت وب سایت با ابزارهای CMS بسیار آسان است. به طوری که نویسنده یا مدیر وب سایت می تواند بدون هیچ گونه مهارت کدنویسی و برنامه نویسی مطالبی را به وب سایت اضافه کند یا آن را تغییر دهد و حذف کند.
یک سیستم مدیریت محتوا بر روی هاست یا وب سرور نصب می شود. و سپس فرم سایت، مدیریت محتوا، ارتباط با کاربران و هر اقدامی در سایت از طریق این CMS انجام می شود. هنگام ایجاد یک سایت، می توانید از هر نوع CMS استفاده کنید.
همانطور که می دانید CMS انواع مختلفی دارد، رایگان، پولی، عمومی و اختصاصی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. نمونه هایی از CMS منبع باز عبارتند از وردپرس، جوملا، دروپال و پرستاشاپ.
هیچ محدودیتی برای استفاده از CMS منبع باز برای ساخت یک سایت یا طراحی و پیاده سازی CMS خودتان وجود ندارد. در حال حاضر وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در میان CMS های رایگان و متن باز است.
به طور کلی همه وب سایت های قدرتمند از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. در غیر این صورت کوچکترین تغییر در محتوا یا ساختار وب سایت نیاز به تعدیل دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.